Search
  • Viktorija

RŪPINIMASIS SAVIMI

Prasidėjus naujiems metams, daugelis žmonių mėgsta išsikelti sau naujus tikslus ir dažnai

pamiršta į sąrašą įtraukti rūpinimąsi savimi. Būtent todėl Anima Psichologija psichologė Greta Kučinskaitė

dalinasi, ką reiškia ši sąvoka bei pasakoja, kokie yra menko rūpinimosi savimi ženklai.



KAS YRA RŪPINIMASIS SAVIMI?


Rūpinimasis savimi – sveikatai palankaus elgesio pagrindas. Tai fizinių, psichologinių,

emocinių, dvasinių bei socialinių faktorių rinkinys, susidedantis iš tam tikrų skirtingų veiklų

rūšių, kurios skatina sveiką gyvenimo būdą ir gerina funkcioniavimą visose žmogaus

gyvenimo srityse.


- Fizinis sveikatai palankus elgesys siejasi su dėmesiu subalansuotai mitybai,

miegui, fizinei veiklai ir profilaktinei savo sveikatos priežiūrai.

- Emocinis ar psichologinis sveikatai palankus elgesys, visų pirma, siejasi su

gebėjimu atpažinti bei tinkamai išreikšti savo emocijas.

- Dvasinis sveikatai palankus elgesys siejasi su savito supratimo apie gyvenimo

prasmę ir tikslų vystymą, kuris gali sietis tiek su religija, tiek rodyti stiprų ryšį

su žmogiškųjų tikslų siekimu.


Taigi rūpinimąsi savimi svarbu suprasti kaip kompleksišką, vientisą konstruktą, kur vienas

sveikatai palankaus elgesio faktorius atveria kelią kitam ir taip papildo vienas kitą.



KOKIE YRA MENKO RŪPINIMOSI SAVIMI ŽENKLAI?


Tai puikus būdas pasitikrinti, kiek Jums asmeniškai gali būti būdingi menko rūpinimosi savimi

ženklai.


- Kognityviniai. Sumažėjusi dėmesio koncentracija, pasimetimas, prasmės ir

malonumo dirbti praradimas, sumažėjusi savivertė, trauminiai vaizdiniai,

neigiamos ir įkyrios mintys, apatija ir rigidiškumas, padidėjęs abejojimas

savimi, perfekcionizmas, pavirštuniškas vertinimas.

- Emociniai. Dažnai jaučiamas bejėgiškumas, beviltiškumas, nerimas, irzlumas,

kaltė, pyktis, liūdesys, perdėtas jautrumas, padidėjęs cinizmas.

- Elgesio. Nenoras bendrauti, užsisklendimas, miego sutrikimai, nekantrumas,

apetito pokyčiai, išsiblaškymas, alkoholio, rūkymo ar kitų narkotinių medžiagų

vartojimas stresui įveikti, padažnėję konfliktai su aplinkiniais, darboholizmas.


KADA REIKĖTŲ PRADĖTI RŪPINTIS SAVIMI?


Dabar! Svarbu pradėti savimi rūpintis kuo anksčiau, bet tai padaryti niekada nevėlu.

Nereikėtų rūpesčio savimi prisiminti tik tada, kai pradeda svaigti galva ar patiriame didelį

stresą. Juk namo stogas dengiamas šviečiant saulei, o ne lyjant lietui? Kasdien skirkite laiko

sveikatai palankiam elgesiui. Atminkite, kad rūpinantis savimi svarbiau reguliariumas, o ne

intensyvumas. Tai turėtų būti nuoseklus ir nesibaigiantis procesas. Vienu metu geriau vienas

žengtas žingsnis, bet žengtas. Taigi geriausias laikas pradėti rūpintis savimi yra dabar!

  • Instagram
  • Facebook

©2020,  Anima Psichologija. Visos teisės saugomos.